15 Mayıs 2011 Pazar

LG Dizüstü Bilgisayarların Kronik Sorunları - Kablosuz Ağ Bağdaştırıcı

Hangi cihazdan bahsediyoruz?

LG'den ilk (ve son) dizüstü bilgisayarımı 2008 yılında aldım. E500 serisinde bir cihazdı. Yaklaşık olarak soldaki gibi görünüyordu.

Problem nerede?

Cihazın gömülü bir kablosuz ağ bağdaştırıcısı (wireless network adapter) vardır, ve bu ağ bağdaştırıcı Intel veya Atheros markadır.

Eğer şanslı azınlıktaysanız, sizin bilgisayarınızda da Intel'in kartı vardır, ve peşin satan satıcı modunda dertsiz tasasız takılırsınız.

Fakat bahtsız çoğunluktaysanız, bilgisayarınızda Atheros'un kartı vardır. Aslında kendisi pek müstesna bir şirket olmasına rağmen, LG'nin kullandığı Atheros kartı, sizi taksit taksit satan, çek/senet de yapmayan, müşterilerinin iyi niyetine güvenerek sermayeyi kediye yükleyen satıcı modunda takılırsınız.

Nasıl bir sorun yaşanıyor?

Bilgisayar dünyasında "nondeterministic algorithm" diye bir terim vardır. Böyle algoritmaların ne zaman ne yapacağı pek belli olmaz diyelim. İşte yaşanan sorun da böyle algoritmaya sahip bir sorundur. Mesela bilgisayarınızı açarsınız, ve başınıza şunlardan biri veya bir kaçı gelir:

  • Kablosuz ağ bağdaştırıcınız tanımlı bir donanım olarak görünmemektedir, sanki biri siz mışıl mışıl uyurken Atheros'unuzu dizüstü bilgisayarınızdan sökmüştür!
  • Kablosuz ağ bağdaştırıcınızı bilgisayarınız tanımakta, görmekte, sevmektedir, fakat ağ bağdaştırıcınız hiçbir kablosuz ağ bulamamaktadır. Gözleri vardır görmezler, kulakları vardır duymazlar moduna geçmiştir (bu Atheros da yandaş mıdır nedir).
  • Kablosuz ağ bağdaştırıcınız etrafta kimi kablosuz ağlar tespit etmektedir (eğer uslu bir çocuk olduysanız bunlardan biri sizin ağınız da olabilir), ama bunlara sebepsiz yere bağlanamamaktadır.
  • Kablosuz ağ bağdaştırıcınız tıkır tıkır çalışır (bana mısın diye sormadan).
Bunlar başınıza geldiğinde, benim gibi kafanızı kırıp sürekli sürücü güncellemeleri yapmaya, işletim sisteminin olay günlüklerini okumaya ya da kontrollü deneylerle durumun tam olarak hangi şartlar oluştuğunda ortaya çıktığını tespit etmeye çalışır; hayata küsersiniz, ya da ürününüzü yetkili servislerden birine şutlarsınız. Ki bu da aylarca sürecek parça bekleniyor, fiyat onayı bekleniyor döngülerine sizi iter (buna ileride geliyoruz).

Eğer her şey yolunda giderse, LG çalışmayan Atheros kartınızı, çalışan bir Intel kart ile değiştirir, ve mutlu mesut yaşamaya devam edersiniz. Eğer her şey yolunda gitmezse (ki bu daha büyük ihtimaldir) başınıza şunlar gelir:

  • LG servisi bilgisayarda hiçbir sorun olmadığını iddia ederek ürünü geri yollar
  • LG servisi bilgisayarda kullanıcı hatası (?!) olduğunu iddia ederek ürünü geri yollar
  • LG servisi bozuk kartı değiştirmek için sizi arar ve sizden fahiş ücretler ister
  • LG servisi bozuk kartı değiştirmek için fahiş ücretler istemesi gerekeceğini bilerek sizi aramaz ve siz onları arayana kadar Godot'yu beklemeye başlar

Sorun ne kadar yaygın?

Sorun sadece bu satırların yazarının başına gelmiş bir problem olsaydı keşke, fakat maalesef durum bu değil. DonanımHaber forumlarına, ve ŞikayetVar.com'daki şikayetlere; ya da Google'a "LG E500"+"wireless"/"kablosuz" anahtar kelimeleri ile başvurursanız E500 kullanan her iki kişiden birinin başına bu sorunun geldiğini göreceksiniz.

Kötü niyet nerede?

Peki, cihazın belli ki bir kablosuz ağ kartı problemi var. Zaman zaman, LG'nin büyük letafeti sonucunda garanti kapsamında, ücretsiz olarak bile değişiyor bu kart. Peki kötü niyet bunun neresinde diyorsanız, işte kötü niyet tam da şurada:

LG Türkiye'de, bozuk kablosuz ağ kartına sahip pek çok dizüstü bilgisayar sattığını bilmektedir, tüm bu ağ kartlarını ücretsiz olarak değiştirmesi gerektiğini de bilmektedir; fakat sahipleri tarafından zorluklarla kullanılmakta olan bu ayıplı malları onarmak için bir geri çağırma duyurusu yapmamaktadır. Yani eğer siz bilinçli ve **bilgili** bir kullanıcı iseniz, ve yetkili servisin **kullanıcı hatası** diyerek savurduğu küllerini yutmuyorsanız ayıplı malınız düzeltilir, ama durum bu değilse, şark kurnazlığı işler ve ayıplı ürününüz elinizde kalır.

Bütün dünyada bu tip fabrikasyon hatalı, ayıplı ürünler geri çağrılır tamir edilir. Fakat LG burada ürününün arkasında durmak bir yana, ayıbını duyurmak bir yana, serviste ayıplı ürünün düzeltilmesini isteyenler arasından kandırabildiklerini dahi kandırma peşindedir. İşte bu da kötü niyetin daniskasıdır.

1 yorum:

  1. Bizi bilgilendirdiğiniz için Ceza Avukatı olarak size teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil